woensdag 16 november 2011

Sponge Sponge!

Hoi,

In de shoplog kon je al lezen dat ik bij Forever 21 een zakje make-up sponsjes heb gekocht. Hierbij de review!

De sponsjes zitten in een bloemvorm in de verpakking, en kan je gemakkelijk in hartjes scheuren. Hoe leuk! de eigenlijke sponsjes zijn driehoekig, met een ronde onderkant, die overeenkomt met de ronding van een duim, ongeveer.



Gebruik
Ik kreeg vaak de tip om eerst je sponsje vochtig te maken en dan pas je foundation op te doen, zo zou het sponsje minder product opnemen. Misschien is dit het beste met lauw water; ik heb het geprobeerd met koud water en dat was niet zo fijn. Ik heb het getest met de vloeibare foundation die ik bij HEMA kocht; hiervan moet ik sowieso al veel product gebruiken, en nat of droog, het sponsje zuigt er heel veel van op.
Voor de kleine hoekjes (neus, onder de ogen) kan je het sponsje omdraaien en het tipje gebruiken. Dit is best wel gemakkelijk! De vorm is niet enkel leuk voor het uitzicht, maar ook fijn in gebruik.

Effect
Het is gemakkelijk om op je huid te deppen en de foundation verdeelt zich zo heel mooi over je gezicht. Het sponsje zuigt helaas vrij veel product op, dat ik er niet uitgewassen krijg. Het zijn dus wegwerpsponsjes; slecht voor het milieu, en ik vind het best wel vies om enkele dagen met hetzelfde sponsje te werken. Na enkele dagen ziet hij er namelijk zo uit:



Besluit:
Het sponsje werkt fijn, voornamelijk door de vorm, maar ik ga toch verder op zoek naar DE ideale spons. Ook heeft dit sponsje een beetje een vreemde geur. Helaas, ik ben iets te milieuvriendelijk om veel van zulke sponzenpakjes te kopen (omgerekend; om de maand, als ik om de twee of drie dagen een ander neem). Ook kost het natuurlijk aardig wat. Hopelijk kom ik een grotere liefde tegen dan deze half-hartvormige sponsjes!

Groetjes!
We Check It Out


Geen opmerkingen:

Een reactie posten