vrijdag 25 november 2011

review Contest: mascara

En het is weer tijd voor een review Contest!
Ik vindt een review contest ontzettend leuk om te doen, omdat je je dan helemaal bewust wordt van de producten die je gebruikt. En ik hoop dat jullie er ook wat aan hebben.

De deelnemers zijn:




Mascara Volume zwart van park Avenue.
Mascara zwart van The Body Shop
Mascara volum'express The Falsies van maybelline New York zwart
Mascara Volume waterproof  turquose van 2B

Ik ga beginnen met de mascara die ik al het langste heb. De mascara van The Body Shop.



Verpakking
Het product is helemaal zwart. Het is een zwarte mascara dus dan mag dat wel. Het is heel strak van vorm.

Wat ik een nadeel vindt is dat er alleen maar een klein etiketje op de bodem van het flesje hangt met in kleine lettertjes hoeveel ml erin zit en waar en in welk jaar hij is gemaakt. Je krijgt dus niet veel productinformatie mee van het product zelf.

Er zit 7ml in.

De prijs weet ik niet meer. Het was niet heel veel geld. (onder de 15euro gok ik)

Product
Dit is een gemakkelijk product. Dit was mijn eerste mascara die ik kocht. Ik kon hem heel gemakkelijk aandoen zonder te smossen.

Het effect dat je verkrijgt is dat je wimpers zwarter worden en ze gaan iets langer worden. Er staat niet precies op het product beschreven welk effect het zal hebben, dus dit kan alvast niet mis zijn!

Ik heb deze mascara al sinds 2004. Ik deed toen heel weinig make-up aan. Ik heb deze mascara dus al 7jaar.  Ik heb hem voor deze test nog eens gebruikt en hij werkt nog altijd goed. Hij is niet uitgedroogd, gaat nog altijd gemakkelijk op mijn wimpers en blijft daar ook goed opzitten.

Waterproof

Er stond niet op het product zelf of het waterproof zou zijn. Maar er hangt wel een grappig verhaaltje aan vast.
Toen ik dit product juist had gekocht gingen we op reis naar Oostenrijk, waar ook een meer was om in te zwemmen. Mijn zus, die twee jaar jonger is, vond mijn mascara super leuk. Ik verbood haar om mijn mascara op te doen. maar op een dag was ik gaan wandelen, en zij was gaan zwemmen. Toen ik 's avonds ook ging zwemmen, kwam zij uit het zwembad om mij dag te zeggen. Heel haar ogen waren zwart gekleurd, juist een panda beer. Ik vroeg haar 'heb je mijn mascara gebruikt?' en ze zei: 'neen!' En ik ben haar heel hard beginnen uitlachen omdat het duidelijk was dat ze wel mijn mascara had gebruikt.
Uit dit verhaaltje blijkt dat deze mascara  niet geschikt is om mee te zwemmen. Hij is dus niet waterproof.
Verder kan hij ook niet goed tegen een beetje regen. Dat heb ik gemerkt toen ik naar school fietste en het begon te regenen.

Besluit
Dit is een product dat heel lang meegaat en goed blijft.
Hij maakt je wimpers langer en zwart.
Hij is gemakkelijk in gebruik. Het nadeel is dat je hem alleen kan dragen als het mooi weer is, aangezien hij niet tegen de regen kan. Dit vindt ik een groot nadeel in een regenachtig land als België.

Nummer 2 dat meedoet is Waterproof Volume Mascara van 2B.




Verpakking
De kleur van de verpakking is turquose en grijs. Dit maakt duidelijk dat het om een blauwe mascara gaat.
Er zit 8.5ml in.
Er hangt een etiketje opgeplakt waarop de productinformatie staat. Deze mascara is waterproof, staat er in grote letters op.
de prijs is 5.50euro.

Product
Je hoeft niet veel mascara te gebruiken om blauwe wimpers te krijgen. Het volume heb ik niet gezien toen ik hem opbracht.
Het belangrijkste aan deze mascara is de waterproof, daarom had ik hem gekocht. Er staat in grote letters waterproof op, dus ik dacht: dat zal wel goed zijn!
Welnu, hij is helemaal niet waterproof! Als het regent, heb je gegarandeerd blauwe ogen. En deze mascara krijg je heel moeilijk van je wimpers, wat helemaal niet leuk is als het geregend heeft en je hele ogen blauw zien.

Waterproof
Dit product is helemaal niet waterproof. Daar verschoot ik enorm van, omdat het er toch in grote letters opstaat...

Besluit
Qua prijs is dit een goedkope mascara, maar dat zie je dan ook in de kwaliteit. Hij doet niet wat er gezegd wordt, hij maakt alleen je wimpers blauw. Volume en waterproof zitten niet in dit product.

het derde product is de mascara van Maybelline New York.


Verpakking
Het is een opvallend product met glitterende groene letters en een paarse kleur.
Het is een zwarte mascara.
Er zit 9ml in.
Ook staat erbij dat hij 6maanden goed blijft.
Als extra staat erop hoe je dit product best kan gebruiken.
De prijs is 14euro.
Het is heel leuk om deze mascara vast te houden, hij zit echt goed in je hand doordat hij volumeverschil heeft in het busje.

Product
Er staat dat de mascara volume geeft. Dit is ook effectief zo. De eerste keren dat je deze mascara gebruikt, dus de 1e 6maand, hoef je maar één of misschien twee keer over je wimpers te gaan om een duidelijk effect te zien.
Na de 6maand (dit is dus na de 'houdbaarheidsdatum') kan je voor hetzelfde effect best een aantal keer over je wimpers gaan, maar het effect is er dan nog altijd! Ik heb deze mascara nu 2jaar en hij werkte tot nu toe perfect, maar nu is de mascara op (waardoor hij niets meer kan doen).

Waterproof
Er staat op deze mascara niets over waterproof. Maar Maybelline mascara is wél waterproof! Ik ben er zelfs eens per ongeluk mee gaan zwemmen, en hij bleef zelfs dan nog goed op! Je mag niet in je ogen wrijven na het zwemmen, want dan wordt het wel zwart.
Hij kan dus ook tegen regen. Heel leuk in dit regenachtige land want zo kan ik elke dag zonder zorgen mascara opdoen.

Besluit
Deze mascara doet wat er gezegd wordt op de verpakking. Hij geeft volume, is zwart en is zelfs waterproof. Hij kost wel iets meer maar je krijgt er veel voor terug. Er wordt zelfs een gebruiksomschrijving gegeven.

De laatste mascara die ik ga bespreken is deze van Park Avenue Volume mascara.

Verpakking
De verpakking heeft de kleur van de mascara: zwart.
Er zit 7.5 ml in.
De prijs is 4.95euro.
Het is een onopvallende mascara, een eenvoudige vorm.

Product
Het borsteltje straalt volume uit. Het draait en is redelijk dik. Ik moest even aanpassen nadat ik de mascara van Maybelline gewoon was.
Het borsteltje zit goed in de hand en na twee keer over je wimpers te gaan, kleuren ze al zwart.
Er wordt inderdaad volume gegeven, maar op een subtiele manier. Je ziet het verschil, maar je wimpers zien er nog natuurlijk uit.
Het heeft geen effect om oneindig veel keer over je wimpers te gaan, na drie keer blijft het effect hetzelfde.

Waterproof
Ik heb dit product nog maar twee weken en heb ondertussen al door een miezerregen gefietst en hij bleef goed op.
Op het product zelf staat niet dat het waterproof is, dus da's wel een leuke extra.
Besluit
Dit is een heel goedkope mascara en hij werkt super goed. HIj doet wat er wordt gezegd op de verpakking.
En de winnaar is:

Ik denk dat het duidelijk is dan De mascara van Park Avenua qua prijs- kwaliteit verhouding het beste is.
Hij kost 4.95euro, brengt volume aan en kan tegen de regen.

We Check It Out!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten