zondag 13 november 2011

Het oog wil ook wel wat

Hey allemaal!
In dit berichtje ga ik jullie wat tips geven om oog-make up op te doen. Ik wil jullie vertellen hoe ik mijn oog-make-up opdoe en welke producten ik graag gebruik.
Oké hier gaan we dan!

Ik vindt het ontzettend leuk om mijn ogen te schminken en meestal die ik dit:


Om dit te bekomen gebruik ik de  volgende producten.
Oogschaduw quattro van Park Avenue,
  Gekocht in Di voor 4.95euro



Macsara Volume van park Avenue
  Gekocht in Di voor 4.95euro


Oogpotlood van H&M, zwart
  Gekocht in H&M, prijs weet ik niet meer.


bovenste oogschaduw van  Cartrice, gel eye liner met borsteltje (eye shadow pencil)van 2B
  gekocht in Kuidvat.Prijs weet ik niet meer.




Eerst doe ik poeder en blush op heel mijn gezicht maar dat gaan jullie in een ander bericht kunnen lezen.
Vervolgens begin ik met Mijn Ogen.
Eerst breng ik oogschaduw aan. In dit voorbeeldje heb ik die van Park Avenue gebruikt. Ik heb aan de binnenkant van mijn oog donkerbruin gebruikt en naar de buitenkant toe goudkleur gebruikt.



Wanneer de oogschaduw goedgekeurt is door mezelf breng ik boven mijn wimpers oogpotlood aan. Ik kan maar knipogen met één oog, waardoor ik, als ik schmink aanbreng, niet 'gewoon' één oog kan dichthouden. Ik heb dus zelf een 'trucje' moeten verzinnen om mijn schmink goed aan te brengen.

Ik houd mijn hoofd een beetje naar achter en blijf met mijn ogen contact houden in de spiegel. Zo gaan je ogen halfdicht vallen. Of anders gezegd: je ogen blijven nog halfopen zodat je ziet wat je aan het doen bent.

Dan trek ik in 3 keer een lijntje over mijn ooghuid. Ik begin vanbinnen en trek een streepje naar het midden, hier trek ik een streepje over de 'oogboog' en dan trek ik een streepje verder naar de buitenkant.
Langs de buitenkant maak ik in 1 vloeiende beweging een 'wing'. Je gaat je hand naar boven brengen met een losse pols, zo bekom je een klein boogje (ook wing genoemd) naast je oog.

Hierna breng ik mijn mascara aan. Ik heb gekozen voor Volume Mascara omdat mijn wimpers dan beter uitkomen, want ze zijn al redelijk lang.
Om mascara op te doen knipper ik met mijn ogen en wanneer mijn wimpers naar beneden aan het gaan zijn, ga ik met mijn mascara borsteltje naar boven. Op de plaatsen waar mijn mascara wat heviger mag zijn, doe ik enkele keren deze beweging.





Om af te sluiten doe ik nog oogpotlood aan de onderkant van mijn oog (onderooglid genoemd). Dit doe ik door met mijn vingers het onderooglid wat naar beneden te trekken (zodat je het rood van je oog een klein beetje ziet) en dan trek ik een lijn over het onderooglid. Als je graag een dikkere lijn hebt, dan kan je nog wat oogpotlood ter hoogte van de wimpers opdoen of zelfs tot onder je wimpers.


Zo, op deze manier doe ik mijn oogmake-up aan, als jullie nog vragen of tips voor mij hebben, stuur maar een bericht dan!

We Check It Out!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten