dinsdag 15 november 2011

Jafra verzorgingsproducten

Hooi!
Ik weet niet of jullie al van Jafra hebben gehoord, maar als ik samen met mijn moeder in de badkamer sta hebben we regelmatig een discussie hierover.
We hebben Jafra leren kennen bij een nicht. Daar was een avond; net als Tupperware worden Jafraproducten op een avond verkocht. Het was reuzegezellig, met alle vrouwen van de familie.
We hebben enkele producten meegenomen naar huis, mijn moeder voor de gevoelige huid en ik voor de normale huid. Ik neem er geen foto's van, want de producten zijn bijna op en de meeste lettertjes zijn van de flessen af.

Ik vind de producten heerlijk. We hebben een dagcrème, nachtcrème, facewash en tonic gekocht. En nog een maskertje, maar dat was niet hetzelfde dus niet vergelijkbaar.
Mijn huid voelt heerlijk na zo een lekker ruikende facewash, maar mijn moeder gebruikte de producten drie maand en ze had regelmatig last van puistjes, waar ik haar nog nooit mee heb zien rondlopen... Voor haar werken de producten dus niet.
De mijne zijn bijna op, dus ik gebruik de hare nu (je weet wel, ik laat niet graag iets verloren gaan) maar die voelen helemaal niet prettig. Mijn huid voelt vettiger na het gebruik van de facewash, de tonic heeft geen verfrissend effect, de dagcrème blijft als een witte waas over mijn huid hangen...
Deze producten heb ik gebruikt toen ik thuis was. Op kot heb ik mijn eigen producten (wel de laatste beetjes, maar ik heb ze nog) en toen ik weer naar school ging heb ik die gebruikt. Hoe heerlijk voelen ze aan! mijn huid werd er meteen gaver van en voelde veel beter...

volgens mij ligt het verschil gewoon in het feit dat zij producten voor de gevoelige huid heeft. Die blijken niet zo goed te zijn (zelfs niet bij mijn moeder, die zelf een gevoelige huid heeft) als deze voor de normale huid.
De producten hadden ons best wel veel gekost, dus het zijn geen spullen om opnieuw te kopen. Ik was wel heel tevreden met mijn producten voor de normale huid.

Er was ook een scrub gekocht, waar ik niet echt tevreden over ben. Na enkele keren gebruik was het bijna een harde blok met iets zoutachtig, waar een laagje olie over lag... niet mijn favoriet. Hij rook ook naar gember, waar ik niet zo een fan van ben.

weetje; de naam Jafra komt van een samentrekking van Jan en Frank, de 2 MANNEN (ja, mannen) die de productenlijn hebben 'gemaakt'. Ze verkopen ook make-up. Het is leuk voor een avondje samen, maar vrij duur voor jonge meisjes zoals wij.

Groetes,
Evelien van We Check It Out!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten