maandag 28 november 2011

Copycat - Marilyn Monroe

Hallo!

Ik weet niet of jullie iets voor Marilyn Monroe hebben, maar ik vind dat ze iets heeft. Jaja, vroeger was ze een sekssymbool enzo... Maar ookal ben ik een vrouw, ik vind dat ze iets hééft, dat niet met seks te maken heeft. Stijl, misschien?
Wie is ze?
Marilyn Monroe werd in 1926 geboren in Los Angeles, onder de naam Norma Jeane Baker. Ze werd maar 36 jaar oud, vermoedelijk zelfmoord... Ze was eenmaal getrouwd, maar daarna gescheiden omdat haar man iemand anders leerde kennen. Als actrice is ze bekend geworden. Ook haar jeugd ging niet van een leien dakje... Ondanks dat ze zo een ster was, was haar leven niet echt de droom van iedereen. 

Make-up
Ik draag zelf graag een 'wing' aan mijn oog. Klein, om naar school te gaan, of groot, voor een feestje. Ik draag daaronder graag een zachte paars/roze oogschaduw en soms doe ik er nog een veeg felle lipstick bovenop. Toen ik onlangs wat opzocht over Marilyn Monroe, zag ik dat zij dat ook steeds deed. Yay! Zij gebruikt wel een nude bruine oogschaduw.
Ze tekende ook vaak een vlekje op haar wang, ik heb het geluk dat ik zo een vlekje (of zeg maar vlek) van nature op mijn bovenlip heb staan.

Mijn marilyn monroe-kopie:
AARGH! tot zover het sekssymbool... Ik heb het volgende gebruikt:
- Catrice lippenstift ultimate colour ginger & fred
- Catrice natural touch mascara
- hema blush  light
- hema foundation 01 + compact powder hema 21
- hema eye shadow base
- essence quattro eyeshadow 05 to die for - de tweede lichtste kleur (gewoon bruin)
- nivea expert eyeliner zwart

Zo, dat lijkt er al wat beter op. Ik vind deze look ideaal om met felle lipkleuren te spelen, ookal durf ik dit nog niet echt. (en heb ik geen idee hoe ik subtiel lippenstift kan bijwerken). Dit is een zeer fijne look om overdag te dragen en niet overdreven 'make-upface'.

Maaike heeft eerder al laten zien hoe je je ogen met een wing kan opmaken, maar deze wing is een strakke, rechte wing, terwijl die van Maaike een beetje ruwer is. Het gemakkelijkste is met een oogpotlood eerst Maaike's wing te proberen, daarna pas deze; je moet op iets meer letten.
Deze wing is gemaakt met een vloeibare eyeliner en een héél fijn borsteltje (ik zoek deze eyeliner opnieuw, maar heb er nog geen tegengekomen met zo een fijn borsteltje en die van nivea is uit het assortiment!)
1) zet aan je buitenste ooghoek een lijntje dat de lijn van je onderste wimperrand verlengt. Normaal richt dit ongeveer naar het einde van je wenkbrauw. De hoek kan dan nog een beetje variëren, je moet maar af en toe in de spiegel kijken of de lijntjes even lang zijn en dezelfde hoek hebben.
2) begin je eyeliner te trekken vanuit het midden van je ooglid naar buiten toe. Dat werkt het gemakkelijkste. Als er minder product op het borsteltje zit, kan je van je binnenste ooghoek naar het midden van je oog een dun lijntje trekken. 
3) je kan je oog half openhouden en de wing helemaal tekenen: een halve centimeter voor het einde van je wimpers zet je je borsteltje en je trekt een horizontale lijn naar het uiterste puntje van je wing. Dit vormt een driehoekje, dat je moet opvullen. 
4) je verbind je lijntje helemaal met de wing: je gaat vanaf het midden van je wimperrand met eyeliner tot aan de wing; de buitenste helft van de eyeliner is dikker dan de binnenste. 
5) maak de eyeliner wat dikker als je hier en daar foutjes hebt. Je kan over de foutjes heengaan met eyeliner om een strakke lijn te hebben.
6) Oefening baart kunst! Ik heb er zelf een tijdje over gedaan voordat zo een wing me lukte, zeker zo een dunne als deze. Uiteindelijk gaat het als niets, maar in het begin moet je er wel wat tijd voor uitrekken.
Daarna doe je nog een laagje of twee mascara op je wimpers. Vergeet je onderste wimpers niet als deze blond zijn!

tip: je kan onder je bovenste wimperrand nog een zwart lijntje trekken om een dieper zwart effect te hebben. Dit heb ik op de foto niet gedaan, omdat Marilyn Monroe haar wing meestal niet zo overdreven fel is.
tip 2: oorstaafjes kunnen hier je vriend zijn, als je je gemist hebt... in het product dopen, een beetje uitwringen door tegen de zijkant van het flesje te wrijven en veegveeg, weg de fout.

Groetjes,
We Check It Out





Geen opmerkingen:

Een reactie posten