maandag 21 november 2011

Review contest: nagellak Hema, essence en NYC

Hoi!
Met dit artikeltje wil ik een nieuw concept inwijden: review contest! Hierbij gaan we 3 soortgelijke artikelen testen, reviewen en rangschikken van goed naar slecht.(volgens onze mening, natuurlijk).

Om te beginnen: een nagellak-reviewcontest!


Deelnemers:

Van links naar rechts:
HEMA diamond nail polish
NYC expert last nail polish, kleur 250 midnight amethyst
Essence pro white effect

Let the contest begin!

Verpakking
De verpakking is, zoals we gewoon zijn van hema, lekker strak en basic. Jammer genoeg staat de kleur er niet op geschreven. Er zit 11 ml product in. Aangezien ik deze al een tijdje heb, weet ik niet hoeveel ik ervoor betaald heb. Deze nagellakjes zijn wel nog steeds te koop bij hema.

Product
Ik heb op de foto 1 laagje gebruikt. Het lakje gaat wel al eventjes mee, er zit nog iets minder dan de helft in het flesje. Toen het nieuw was, werkte het veel fijner; nu komt het borsteltje niet meer in de nagellak te hangen als het toe is en wordt het stijf.
In het begin was het een hele fijne nagellak, maar doordat het borsteltje zo stijf is nu laat ik hem liever aan de kant staan. Hij strijkt nu zeer moeilijk open, wat in het begin wel gemakkelijk ging.

Long-lasting?
Deze lak blijft er bij mij ongeveer twee of drie daagjes op zonder te chippen (stukjes te verliezen). Dit heb ik bij de meeste nagellakjes.

Besluit:
Deze nagellak is zeer fijn om te gebruiken, dekt mooi en is een mooie, zachte kleur. Helaas, nadat ik ongeveer de helft gebruikt heb, werkt hij niet zo fijn meer.


Dit nagellakje kreeg ik(Evelien) cadeau voor mijn verjaardag van Maaike!

Verpakking
De verpakking is een beetje unieker voor een nagellakje; meestal is de dop kleiner dan het flesje, dit flesje heeft een grote dop. Deze is wel heel gemakkelijk om vast te houden. Ik vind de verpakking heel mooi. Hij bevat 9,7 ml.

Product
Op de foto gebruikte ik 2 laagjes. De nagellak is vrij lopend, dat is even wennen in het begin maar na wat oefenen lakt hij héél gemakkelijk!

Long-lasting?
Het flesje belooft dat hij 7 dagen mooi blijft. Wel, het waren er 5 bij mij zonder dat er chips in kwamen, wat best wel lang is! Hij houdt geen 7 dagen, maar hoeveel van zo een zinnetjes mogen we wél geloven?

Besluit
De laatste tijd grijp ik steeds naar deze nagellak, hij is zo gemakkelijk aan te brengen, ook al heeft hij 2 laagjes nodig. Hij blijft ook lekker lang mijn nagels versieren, dan zwijgen we nog over zijn prachtige paars-blauwe kleur.



Dit lakje heb ik al ongeveer 2 jaar. Ik ben hem wel eventjes kwijt geweest en was blij toen ik hem terughad.

Verpakking
De verpakking is weer zo basic; maar toch vind ik een zwarte dop mooier dan een witte. OK, het hoort bij het effect van het product, maar toch… er zit 9 ml in.

Product
Ik heb er maar 1 laagje voor nodig. Op de foto zijn de bovenste 2 vingers gelakt, de onderste 2 niet. Zoals je ziet heb ik van mijzelf al vrij witte nagels. Ik vind dat de lak een paarse gloed geeft die ik niet fijn vind… wel reageert hij op blacklight! Dat ontdekte ik op een feestje. Ik zit in de helft van het potje, en hij lakt nog steeds gemakkelijk.

Long-lasting?
Bij een zo goed als doorzichtig product als dit, zie je dit niet snel. Ik heb wel gemerkt dat hij snel chipt, toen ik hem ’s ochtends lakte en ’s avonds naar een feestje met blacklights ging… Helaas! Dat was er na een dag al bijna af…

Besluit
Deze nagellak is leuk voor een feestje, om witte nagels te hebben bij blacklights, maar ik vind dat hij zijn ‘werk’ niet doet. Ik krijg een paarse schijn erdoor. Ik gebruik hem soms nog als nagellakbasis, omdat hij zo gemakkelijk lakt.

And the winner is…
Ik hou het meeste van de NYC lak, omdat deze zo lang blijft.
Die van hema krijgt een tweede plaats, omdat ik deze in het begin erg fijn vond. Jammer dat hij na de helft van het potje niet zo fijn meer werkt…
Als laatste hebben we het lakje van essence, omdat deze niet het effect heeft dat men hem geeft. Ok, de randjes van mijn nagels zijn een beetje witter(of is het nou grijs?), maar mijn hele nagel ziet er paars door uit! Dat is niet de bedoeling, volgens mij…

Vele groetjes!
We Checked Those Out...

1 opmerking: