woensdag 9 november 2011

feestje = vreetbui? never again!

Hoi,

Soms heb ik (Evelien) veel 'goestingskes': Dan heb ik steeds zin in snoepjes, koekjes...
Of op feestjes kan ik soms niet van de chips afblijven.
Ook last van mini-vreetbuien? 'k heb ondervonden dat er een goede én gezonde oplossing voor is:



Ja hoor! Tandpasta!
Voordat ik naar feestjes ga poets ik mijn tanden(duh.). Eigenlijk heeft dit een dubbel effect: ik heb een frisse adem én daardoor helemaal geen zin in een overdosis knapperige chips. Laat staan ééntje! Zelfs na een toastje of twee heb ik nog geen zin om die mooie, glanzende chips- of koekjesschaal aan te vallen, omdat mijn tanden nog steeds clean en fris aanvoelen. Zo moet je je niet schamen omdat je heel veel chips gaat eten en heb je plek voor het voorgerecht, dat zeker weten eens zo goed zal smaken.

Ook is het voor je tanden zelf belangrijk om ze 's ochtends en 's avonds te poetsen. 

Ik heb al van vele mensen gehoord dat ze hun tanden poetsen voor ze ontbijten; dit heeft niet veel nut natuurlijk, je hebt nog maar net de bacteriën de kop in gedrukt en gaat ze meteen voeding geven. Ik poets dus steeds na het ontbijt, dan heb ik in de voormiddag ook geen zin in die superlekkere mattentaartjes die in de cafetaria van de school op mij liggen te lachen, of die heerlijke chocoladekoeken. Ik hou ook van het zachte, gladde gevoel dat mijn tanden dan hebben!
(hiermee wil ik niet beweren dat je niet mag snoepen, maar als je graag je gewicht wat op pijl houdt of je op plaatsen bent waar de etikette het niet echt toelaat om veel chips te eten, is dit een handig truucje. In de namiddag eet ik wel weer lekker mijn mattentaartje op school met heel veel smaak.)

Groeten met de grote (glanzende) glimlach,
We Check It Out!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten