dinsdag 29 november 2011

dag van het gezicht

Op het einde van elke de maand zal op deze blog een berichtje gepost worden met doe-het-zelf make-up producten.
Hier worden simpele formules geplaatst om zelf beautyproducten te maken. Eerst zal ik de producten zelf maken en uittesten, dan laat ik op deze blog weten wat ik ervan vindt en of het gewerkt heeft.

We beginnen met een gezichtsmaskertje.
Dit is een simpele formule, vraagt helemaal niet veel ingrediƫnten, is goedkoop en leuk om te doen met vriendinnen!
Deze formule komt uit het boek: 'op kot met tante kaat', geschreven door Elma Dalhuijsen-Nuis. Ik heb dit boek gekregen van Evelien.


Er staan drie gezichtsmaskertjes om zelf te maken in dit boekje. ik ga 1 van de drie maken (degene die het gemakkelijkste lijkt)

1) Roer 2 theelepels honing door een stijfgeklopt eiwit en laat dit 10 minuten inwerken op een schone huid. Afspoelen met lauw water.

Ik gebruikte:
 Honing van Carrefour

1 eitje van Carrefour.
(4 eieren voor 1euro)

Hoe denk ik hierover?

1e indruk:
Het mengseltje stinkt verschrikkelijk!
Ik heb geen mixer dus ik heb het eiwit met de handklopper moeten kloppen waardoor het niet helemaal opgeklopt was... Het was nog heel lopend.

Wanneer ik het aangbreng op mijn gezicht:
Het trekt een beetje aan mijn huid. Dat is normaal voor een gezichtsmaskertje. Het stinkt nogaltijd verschrikkelijk!
Omdat het lopend is voel ik het lopen.

Na 5 minuten
Ik zie het masker glimmen op mijn huid, ik zie de vorm van een masker. Wel is het nogal lopend aan mijn kin en neus.

Na 10 minuten:
Op mijn voorhoofd is het een beetje wit geworden. Hier vormen zich precies kleine velletjes (maar het is het mengseltje dat dit veroorzaakt) het maskertje trekt aan mijn gezicht. Het is zoals een extra velletje dat op mijn gezicht ligt.
Het wast gemakkelijk af.

Resultaat:
Ik heb een frisser gevoel.
Mijn gezicht voelt een beetje zachter aan.
Ik ga het niet meer opnieuw doen omdat het zo hard stinkt, je heel veel overschot hebt van het mengsel en het niet zoveel resultaat geeft.

Dit was geen positieve beoordeling. 
Toch mogen jullie dit zeker zelf eens proberen, just for the fun!
Wie weet werkt het bij jullie wel beter? Laat het maar weten!

We Check It Out!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten