zaterdag 19 november 2011

compact powder turns into loose powder...

Hallo!
Ik ben weer eens in gevecht geweest met Newton. Ken je het, een doosje oogschaduw of poeder laten vallen? Vooral als dit op zijn kant gebeurt, kan je het volgende als resultaat krijgen:

Ik kan het eigenlijk repareren, maar ik zag toch al de bodem. Er zat niet veel product meer in, en ik was er eigenlijk niet blij mee. Daarom maak ik maar meteen een review erbij!
(gelukkig had ik het product niet graag. Anders had ik me zo slecht gevoeld omdat ik het had laten vallen!)

Product
Dit was een compacte poeder van essence. Het heette ‘mattifying compact powder’ in de kleur ‘translucent’. Ik had net een foundation (vloeibaar) gekocht en wou dit poeder gebruiken om het te ‘setten’, zodat je foundation langer op je huid blijft. Dit heb ik nog geen anderhalve maand gebruikt of ik zag al pan… (ik zag dus het metaal onderin het doosje). Dat is wel heel erg snel! maar dit kan ook zijn omdat ik een slechte borstel gebruikte.

Verpakking
Dit is zeer compact en handig. Het is gemakkelijk mee te nemen in de handtas, met een puffje erin. Na een week gebruik begonnen de letters er wel al af te gaan… dat was dus een minpunt.

Werking
Voor mij deed dit product… niets. Je zag het niet, zeker niet zonder foundation eronder. Ik gebruikte het wel graag als ik bezweet aankwam op school door te fietsen; dan deed ik snel wat van dit poeder op mijn gezicht en het lastige zweterige gevoel was weg. Toen ik keek naar de ingrediëntenlijst snapte ik het al snel: het hoofdingrediënt is talk. Talk geeft namelijk ook dat gevoel. Ik vermoed dat hier gewoon een hele hoge hoeveelheid talk in zit, waardoor het product helemaal niet als een andere compact poeder werkt…
Sommige budgetproducten kunnen zeer goed zijn, maar deze poeder van Essence is dus helaas een tegenvaller. Gelukkig had ik net een andere gekocht toen dit stukging; nu heb ik een reden om het nieuwe te gebruiken en dit weg te gooien! (normaal gebruik ik liever iets op voor ik iets anders gebruik, anders is het zo een verspilling)

Groetjes!
We Check It Out

Geen opmerkingen:

Een reactie posten