vrijdag 8 juni 2012

Review rituals hand scrub

Hallo daar!

Toen ik onlangs een cadeautje kocht voor een vriendin, kreeg ik hierbij een staaltje van een handscrub. Eerlijk gezegd had ik nog niet echt aan een handscrub gedacht, deze scrub je toch lekker terwijl je je lichaam scrubt? WRONG. Deze van rituals beweert dat hij de huid ook voedt en verzacht. Is er een verschil met een gewone body scrub? Lees even verder en ik vertel je wat ik vind!
Op deze foto, de voorkant van het staalzakje, zie je hoe het echte product eruit ziet.


Verpakking
Natuurlijk heb ik de echte tube niet vastgehad, maar op internet vind je alles!
De verpakking is typisch rituals, zeer leuk voor een collectie rituals-producten! Ik vind het trouwens zeer leuk dat er om de tube nog een kartonnen doosje is. Dat voelt zo 'luxe'. Ook is een tubetje veel hygiënischer dan een pot, hier hou ik wel van. Als ik het product even uit het oog verlies, wordt het niet zo snel slecht door water en bacteriën die in de pot geraken. Lang leve tubes!
Er zit 75 ml in de tube, wat niet bijzonder veel is, maar handen zijn ook niet zo heel groot. (Tip voor elk product in een tube: als het op lijkt, knip de tube open. Je zal nog een restje van je favoriete product vinden!)
De prijs is €10,90. 

Gebruik
De scrub is lekker zacht. Er zit vrij veel 'gel' tussen de korreltjes, maar dit voelt zeer lekker en fris aan. Ziehier de tekst die erop staat, over hoe je hem moet gebruiken: (onderaan is Nederlands)


Dit vond ik eerst best wel vreemd: eerst scrubben en dan pas nat maken? Bon, Ritual's wil is wet. Zo geschiedde het. De scrub is, zoals ik al zei, lekker zacht. Hierdoor is het niet 'storend' om te scrubben zonder water; er zit immers iets gelachtig tussen. Tijdens het afspoelen gaan de scrubdeeltjes vlot van de handen en er blijft een olie-achtig iets over, wat zelfs na afdrogen blijft. Het lijkt wel alsof dit lekker in de handen intrekt; het blijft dus niet als een olie op de huid. Heerlijk! Dat bedoelen ze dus met 'voeden'. Ik wou achteraf een handcrème gebruiken, maar dit was helemaal niet nodig.

Hier heb ik lekker veel genomen, er is minder nodig voor 1 beurt.

Ik heb niet veel van het product nodig gehad, dus de tube zou wel vrij lang meegaan. 

Geur
Hiervoor wou ik toch een apart deeltje nemen; ik vond de geur speciaal. Lekker fris, niet te overduidelijk aanwezig. Nadat alles afgespoeld was, bleef er een andere geur achter, die enkel te ruiken is als je je neus tegen  je hand plakt (dit is dus meermaals gebeurd na de test...) Heerlijk! Als deze te fel is, vind ik het storend om achteraf bijvoorbeeld een appel uit de hand te eten, als je die geur nog ruikt. Zo fel is hij gelukkig niet! Dit  lijkt wel geur-perfectie.

Conclusie
Het is een iets duurder product, maar doordat je er weinig van nodig hebt zal het lang meegaan. Dit staaltje is nog voor een paar malen goed, en het is gewoon... heerlijk. Ik geloof dat ik het snel ga opgebruiken. Het voedt, masseert... Ik ben fan! Ja, misschien koop ik deze eens voor mijzelf.

Groetjes,
We check it out!

1 opmerking: