woensdag 13 juni 2012

Blokgenot

Hoi!

Ja hoor, het is weer zo ver; blok! tussen al dat studeren door moet natuurlijk ook af en toe eens een welverdiende pauze benut worden. Aan de hand van foto's laat ik je zien hoe ik pauzeer!


Mijn mama heeft net een Nespresso gekocht. Alles is dus nog lekker nieuw, en steeds een event om te proberen! Tijdens de examens drink ik vaak sloten koffie of thee.

Deze drink ik liefst: lungo (lekker veel, 11 cl) vivalto. Deze doet me wat denken aan Senseo Columbia, die van de markt gehaald is denk ik? Ik vond hem toch niet meer. Zo een Nespresso is duidelijk luxe, wel leuk om van te genieten.

Zoals eerder al gezegd, ik ga start to runnen. Dit is heerlijk om  me eens goed af te reageren. Ook zou sport de hersens stimuleren, double score! Dit doe ik trouwens in de buurt, tussen de velden, frisse lucht ophalen en al. Zo kan ik de dag erna er weer stevig tegenaan!

Iets wat ik ook graag doe tijdens examens: staaltjes parfum testen. 's ochtends één geurtje op de pols, dan kan ik zien hoe lang hij meegaat en hoe hij ruikt. Soms kan dit erg vloeken met mijn vel, maar aangezien ik toch alleen achter mijn bureau zit, stoor ik daar niemand mee. Het eerste spuitbusje links trouwens wou ik in parfum kopen, maar dit was zo duur en eigenlijk ging hij helemaal niet lang mee, dat ik hem uiteindelijk niet heb gekocht. (€45 voor  30 ml ofzo...)

Ik ben trouwens aan veel van deze staaltjes geraakt door mijn grootmoeder, zij had zo een box met staaltjes gekregen waaruit ze dan 1 kon omruilen voor het volledige parfum. De twee rechtse heb ik gekregen van een vriendin.

Hoe lief, mijn grootvader heeft aardbeitjes gebracht uit zijn eigen tuin! (ja, op deze foto zijn er al enkelen gesneuveld)

Naar de visjes kijken in onze nieuwe vijver is ook heerlijk ontspannend. Er zijn 4 grote en 8 kleintjes (oorspronkelijk tien, maar we kunnen er steeds maximum 9 tegelijkertijd tellen. Snelle beestjes!)

Als je goed kijkt zie je hier twee van de kleintjes. Vinnige, schattige beestjes, die groeien als kool!


Af en toe even gitaar spelen en de buren martelen. Een liedje is snel gezongen, en het bloed pompt even wat meer rond. Héérlijk.


Cupcake-oorbelletjes! Deze cupcakejes heb ik al een hele tijd geleden gebakken, maar er nooit aan gedacht om er oorbelletjes van te maken. Mijn autistische zelf vond het vroeger waarschijnlijk NIET KUNNEN om oorbellen te maken van niet-exacte cakejes...(kijk maar, hagelkorrels links, platte vormloze dingetjes rechts) waardoor ze een jaar of twee zonlichtloos in de kast hebben gelegen. Goed gedaan, Evelien (sarcasm sign).


Serieus, WAT leren wij hier? dit lijkt wel op een voorgeplande moord, waarbij het lijk mooi bewaard moet blijven. (Ja, examens doen wat met je hersens, het ging hier gewoon over een hardheidstest)

Wij wensen iedereen die ook examens heeft héél erg veel succes!
We Check it out!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten