dinsdag 19 juni 2012

Project 10 pan! deel 1

Hallo!

Kennen jullie project 10 pan al? Dit is een 'project' waarbij je 10 producten opgebruikt voor je andere make-up koopt. Mensen doen dit voor verschillende redenen; om geld te sparen en om oude favorieten weer te gebruiken zijn de grootste.




Mijn reden is vooral dat ik gewoon niets weg kan gooien. Ik heb enkele producten die ik kocht in het middelbaar (toen wist ik nog bitter weinig van make-up). Dit zijn producten die er gewoon mooi uit zagen of die me aanspraken, maar die eigenlijk niet mooi bij mij staan of die achteraf gezien gewoon niet fijn zijn om te gebruiken. Aan de andere kant heb ik er een hekel aan om dingen gewoon weg te gooien.

Mijn project 10 pan
Deze bestaat vooral uit make-up. Ik heb tien producten uitgekozen die ik volledig op wil hebben, en daarbij enkele extra producten waar ik meer aandacht aan wil besteden. Ik ben begonnen op 9 mei met dit project en zal jullie regelmatig up to date houden.

10 Producten
- zwart oogpotlood van cob (ik weet niet meer waarvoor de letters van het merk staan)
- transparante lipgloss van Hema
- Essence soft touch mousse (01 matt sand)
- oogschaduw geel, bruingoud uit 'the color workshop' paletje 
- oogschaduw donkerbruin, grijs uit essence jungle paletje
- dove beauty hand cream stonk verschrikkelijk, dus heb ik gewisseld met lipstick isadora '117 glossy nude'
- dove bodymilk supreme body silk
- zonnecrème nivea sun



uitleg bij 10 producten
Dit oogpotlood is een van mijn eerste potloodjes. Velen onder jullie zullen zeggen dat het vuil is en dat ik het weg moet gooien, maar ik heb helemaal geen jeuk als ik het gebruik. Het heeft een hele tijd ongebruikt in de kast gelegen en is intussen ontsmet en geslepen. Er is nog een beetje van over, dit zal vrij snel opgebruikt zijn.

Deze lipgloss heb ik vorig jaar gekocht en zeer weinig gedragen. Eigenlijk gebruik ik weinig lipproducten, hier zou ik graag verandering in brengen en deze gloss opmaken voor hij slecht wordt.

Dit is de eerste foundation ooit die ik kocht, ik denk dat ik beter een tint lichter had genomen. Het is best wel een fijn product, maar op foto's lijkt mijn kin zo donker... Eerst had ik een zelfgemaakte highlighter erop geschreven om op te maken, maar deze is nogal vreemd rood uitgeslagen zodat hij eigenlijk niet mooi is. Nu gebruik ik de mousse als concealer tegen mijn wallen, werkt prima! afgepoederd blijft het de hele dag zitten. Zeer leuke budget-foundation, als je niet teveel dekking nodig hebt. Hij gaat wel snel op.

Deze 4 oogschaduwen zou ik graag opgebruiken. Panikeer niet, per keer dat ik ze gebruik komt er een vrij grote put in het product... er komt veel poeder af als ik er met mijn borstel over ga, en dat is nodig ook. Ze zijn niet zo gepigmenteerd. De eerste drie gebruik ik samen, ik vind de goudbruine mooi staan bij mijn blauwe ogen. Deze tel ik wel als 4 producten, omdat je normaal met oogschaduw vrij lang doet.
O ja, ze zitten niet meer in een doosje omdat ik ze herpot heb, wat wil zegggen dat ik de tinnetjes uit de doosjes heb gehaald. (met de andere kleuren uit de paletjes kon ik niets meer, zo 'n brol dat het was...)

 De crème van dove heb ik eens gedeeltelijk overgeheveld naar het blauwe potje, om mee te nemen op festival (neemt veel minder plek in!) Hij trekt heel erg snel in, maar ik heb niet echt het gevoel dat hij hydrateert... Ook vloekt de geur wat op mijn huid. Dat hij maar snel op is. Het blauwe potje is trouwens al leeg als je dit berichtje leest!





Deze mooie lipstick kreeg ik van mijn moeder. Bij haar geeft hij bijna geen kleur, bij mij eigenlijk ook niet. Toch is het een leuke kleur om te beginnen met lipproducten. Deze is dus ook al vrij oud(hij stond al lang in mijn moeders kast), maar ik kan het niet over mijn hart krijgen om hem weg te gooien. Opgebruiken dan maar! Ik heb wel het gevoel dat hij nogal schuift, in plaats van bruin wordt er een vreemd roze kleur gevormd op de rand van mijn lippen... misschien moet ik eens proberen om hem af te poederen. 


Regels
Iedereen stelt zijn eigen regels op hierbij. De mijne zijn dat ik alles mag kopen waar ik niets meer van heb; als ik bijvoorbeeld mijn laatste foundation opgebruik ondertussen, kan ik een nieuwe kopen zonder te 'cheaten'. Mijn lipstick op? Helaas, ik heb er nog 4 andere kleuren, die mag ik niet opnieuw kopen! Ik gebruik geen haar- en gezichtsproducten of zepen in dit project, omdat ik hier meestal toch maar 1 versie van heb.



Aangezien dit al een heel lang blogbericht aan het worden is, ga ik de 'overige' producten vermelden in een volgend blogbericht. Steun me, ik heb nu al een hoop producten die ik zo graag zou kopen!

Groetjes,
Evelien

Geen opmerkingen:

Een reactie posten