zondag 17 juni 2012

Fototutorial getest!

Hallo!

Als je wat thuis bent in nederlandstalige beautyblogs, dan heb je zeker al gehoord van Mascha, van beautygloss.nl. Onlangs postte ze een fototutorial, waarbij ze beweerde dat deze een simpele look is, en zeer zakelijk bijna altijd kan. Mascha is een brunette, met mooie bruine kijkers en ik ben een blondine, trots op blauwgrijze kijkers. Wat doet deze look met mij?

Ja, ik heb deze look getest met goudgroen (van de mama, ik wil die kleur ook, zo mooi!) en bruin. Op deze foto dus beiden. Nope, het is geen optie om zo buiten te komen!

De tutorial
Het komt erop neer dat je een heel neutrale kleur op het ooglid doet, Mascha gebruikt een mat neutraal paletje. Je kan hier even goed gewoon foundationpoeder op doen (werk altijd met een oogschaduwbasis, zeker als je eyeliner zet, anders 'stempel' je deze op je ooglid en krijg je een streepje onder je wenkbrauw!) 
Daarna is het de bedoeling (of ervoor, eigenlijk maakt het niet uit wat je eerst doet) om met potlood een zo dun mogelijk lijntje boven je bovenste wimperrand te doen en onder je onderste wimperrand, zodat je oog omlijst is. Niets in het oog, dat houd het lekker neutraal. Glosje op de lippen, DONE!

Zelf getest met bruin oogpotlood



Dit vind ik persoonlijk wat hard, met mijn blauwe ogen. Bij Masha stond het beeldig, maar bij mij komt het écht hard over, harder dan op de foto. Wel een leuk detail voor een feestlook, maar dan gooi ik ook nog een hoop glitter op mijn oogleden!

Zelf getest met goudgroen oogpotlood




Dit vind ik al veel zachter, en ondanks dat goudgroen niet zo een 'normale' of 'veilige' oogmake-upkleur is, vind ik dit wel kunnen. Het geeft een extra touch, maar is niet knallend een ander kleurtje. Ook vind ik dat het mijn oogkleur, op een zachte manier, wel flatteert.

Mijn mening
Toen ik de tutorial eerst zag, bedacht ik mij dat ik eigenlijk er nooit aan had gedacht om énkel eyeliner te gebruiken. Meestal vind ik een eyeliner op een ooglook met drie kleuren best wel heftig, veel heftiger dan enkel die drie kleurtjes. Nooit dacht ik eraan om deze drie kleurtjes weg te laten. Ik vind het wel een heel mooi effect, en heb al drie kleurtjes meegenomen van kot (groen, zeegroen, felblauw) om mee te experimenteren!
Ook is de look lekker snel. Een oogschaduwkleur (ik gebruik graag foundationpoeder, lekker neutraal), een lijntje boven en onder, mascara en hup! een heel erg mooie look, die wel iets apart is. Dit ga ik zeker vaker dragen!

Groetjes met veel sproetjes,
We check it out!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten