dinsdag 3 januari 2012

Earbeauty: Yevgueni

Kennen jullie Yevgueni al? Ik hoor hun muziek heel graag, en wil ze jullie graag leren kennen of jullie er weer aan doen denken.

Ik en Yevgueni

Ik heb Yevgueni leren kennen via een vriendin. We zijn samen naar een optreden gaan kijken in Dendermonde, zo ‘n 5 jaar geleden denk ik. Ik ben altijd wel een beetje naar hun muziek blijven luisteren en twee jaar geleden kwamen ze langs in mijn dorp, dat kon ik niet missen!  Ze waren ook op Pukemarock deze zomer, waar ze weer een knallend optreden gaven.

Yevgueni

De groep bestaat uit een zanger, die ook gitaar speelt, een drummer, een pianist(die écht wel sexy is als hij speelt) en twee gitaristen. De pianist staat helemaal vooraan op de foto, en het is heerlijk om te zien hoe hard hij opgaat in de muziek als hij live speelt. De man in het rood is Klaas Delrue, de zanger van de groep. Diegene met het grijze haar is een van de gitaristen, hij speelt elektrisch. Ze hebben al drie cd’s gemaakt en de vierde, Welkenraedt, komt in februari uit. Men noemt ze vaak kleinkunst, maar volgens mij zingen ze eerder Nederlandstalige pop.

Favoriete liedjes

Het liedje dat ik in het begin het liefste hoorde, was Manzijn. De tekst is zo grappig en het deuntje blijft heerlijk hangen. De meisjes in de video zijn chiromeisjes denk ik.



Als jullie een liedje van yevgueni kennen, is het waarschijnlijk ‘als ze lacht’, wat weer zo een prachtige tekst bevat.



Een nieuw liedje is Welkenraedt. Ik vind het heerlijk klinken, ik post een live-versie omdat ik deze leuk vind. Ik heb het gevoel dat ze met de laatste cd een andere richting uitgaan met hun muziek.(De pianist blijft hier zeer rustig, maar bij een optreden kijk ik graag naar hoe hij opgaat in de muziek)



Kennen jullie Yevgueni al? Wat vinden jullie ervan?

Groetjes,
We Check It Out!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten