zaterdag 7 januari 2012

NYC eigen ooglook met individual eyes palette

Bij de review over het NYC individual eyes palette vertelde ik dat ik de look die op het doosje staat niet zo fantastisch vind en dat ik zelf een look heb gemaakt met deze kleurtjes. Ik heb met foto'tjes beschreven hoe ik hem maakte.

Voordat je met oogschaduw aan de slag gaat, moet je steeds een oogschaduwbasis gebruiken. Deze zorgt ervoor dat de oogschaduw feller is en een hele dag mooi blijft zitten. Het handige aan dit palette is dat het er al inzit; even met de vinger erin deppen en mooi openwrijven op het ooglid, tot onder de wenkbrauw. Zorg ervoor dat je niet teveel neemt, dan werkt het ook niet goed!


Neem een platte oogschaduwkwast (of gewoon het sponsje van in het palette, maar dat vind ik niet zo gemakkelijk werken. Deze is vrij goedkoop van 2B en ik ben er blij mee!) en neem de geelgouden kleur. Deze breng ik royaal aan op het bewegend ooglid, tot in de crease. (het zwarte kringetje op de foto opvullen). Als je het iets heftiger wil, kan je met deze kleur onder je oog, aan de kant van je neus nog een lijntje trekken dat tot halverwege komt.



Kuis de kwast af aan een doekje (wcpapier, of een inlegkruisje werkt het beste maar is een beetje vreemd voor omstaanders natuurlijk) en dep hem in een van de donkerste kleuren. Dit heb ik in het dunne vormpje gedaan, ongeveer een derde van het ooglid, aan de buitenkant. Dit creƫert diepte.

Daarna heb ik de twee donkere kleuren gemengd (eens in de ene kleur deppen, daarna in de andere) met een fluffy blendingskwast. Hiermee doe ik de kleur in de crease, het dikker omlijnde deel. De borstel gaat hier gemakkelijk in, omdat dit boven de oogbol is, als je het probeert voel je dat de borstel er vanzelf in gaat.


Als je maar twee kleuren hebt, een lichte en een donkere, kan je met vorige stappen ook een hele look maken. Voor de laatste stap gebruik je dan ook enkel de ene donkere kleur die je hebt, en dan is hier je look klaar.

De look die op het palette staat geschreven heeft mij wel geinspireerd om een zacht lijntje te trekken met een schuine kwast en een donkere kleur.

Met deze kwast kan je gemakkelijk een lijntje trekken, dit doe ik op de buitenste helft van mijn wimperrand, zowel bovenaan als onderaan.

Als laatste gebruik ik de grijze kleur als highlighter, ook al zie je dit niet zo goed. De fluffy kwast gebruik ik ook om het mooi in te blenden, zodat er geen lijntjes zichtbaar zijn in een kleurovergang.

Als laatste doe ik nog zwarte mascara (aangezien de paarse misging...) op mijn wimpers en klaar!

Het lijntje is aan de buitenkant erg zichtbaar, lijkt op een heel fijne eyeliner, dat vind ik leuk! Deze look is iets te fel voor een 'natuurlijke' ooglook, maar ik zou hem perfect overdag willen dragen. 

Groetjes,
We Check It Out!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten