woensdag 8 februari 2012

Dagelijkse ooglook essence quatro (Evelien)

Hallo!
Eerder heb ik een berichtje gepost waarin ik vertelde dat ik 'pan hitte' in een quatro palletje van Essence. Ik beloofde hierbij dat ik een fototutorial on line ging posten, en belofte maakt schuld! (leuke schuld, in dit geval, het was leuk om te doen!)


Benodigdheden:



Dit zijn de dingen die ik gebruikt heb:
- oogschaduw Essence quattro, de bruine kleurtjes
- Hema oogschaduwbasis
- Catrice Natural Touch mascara
- borsteltjes; een fluffy blendingkwast van Hema (de zwarte) en een oogschaduwkwastje van 2Be.

Stappenplan:
1. Oogschaduwbasis:
Gebruik ALTIJD oogschaduwbasis. Dit zorgt ervoor dat de kleuren niet in de huidplooitjes gaan zitten en dat ze lekker fel zijn. Zonder oogschaduwbasis is mijn oogschaduw steeds na een half uurtje 'om zeep'. Deze is van Hema voor ongeveer €5, helemaal niet veel dus, en ik doe er wel een jaar mee. Ik doe het met de applicator op mijn ogen, zoals je op de foto ziet, daarna smeer ik het open. Eigenlijk heb je maar de helft nodig van wat ik er hier op gesmeerd heb. Ik was iets te enthousiast! (teveel gebruiken is ook niet goed, dan begint het weer te glijden)




2. Highlighten:
De lichtste kleur in een palletje is meestal bedoelt om te highlighten. Hiervoor gebruik ik een platte oogschaduwkwast.


Deze kleur breng ik aan onder mijn wenkbrauw. De kleur valt niet zo fel op, maar zorgt er ook voor dat we straks mooi kunnen blenden. De wenkbrauw lijkt een beetje gelift door deze kleur. Je kan ook wat in de binnenste ooghoek aanbrengen, maar dat vind ik zelf vaak iets té shiny voor overdag. (meestal is dit dan ook een veel fellere kleur)


3. Bewegend ooglid
De medium kleur van een palletje is meestal bedoeld om op het bewegend ooglid te doen. Eigenlijk spreekt dit wat voor zichzelf; het deel van je ooglid dat... beweegt? Hiervoor gebruik ik ook de platte bostel, gewoon dezelfde, hoeft niet eens schoongemaakt te zijn. Dit is het kleurtje waarmee ik pan gehit heb!


Deze breng ik dus aan op het deel dat met zwart omlijnd is. Vaak doe ik dit niet met vegende bewegingen, maar ik 'druk' het poeder erop. Doordat het een goedkopere oogschaduw is, valt er veel kleur op de wangen. Door dit met het borsteltje echter op mijn oog te drukken, gebeurt dit minder en is de kleur feller op mijn ooglid.


4. diepte creëren 
Dit doe ik door de bijna-donkerste kleur te nemen. Deze is iets donkerder dan dat op het bewegende ooglid, waardoor het lijkt dat dit gewoon dezelfde kleur is, maar dan in de schaduw.

Deze kleur doe ik zachtjes op de buitenste kant van mijn bewegend ooglid, over ongeveer 1/3e van het ooglid. Soms sla ik deze stap wel eens over.

5. De crease
Voor de crease gebruik ik de donkerste en bijna-donkerste kleur samen. Ik 'duw' eens in de ene kleur, daarna in de andere, weer in de ene en weer in de andere. Dit kan wel eens variëren van dag tot dag, maar is steeds hetzelfde bij ieder oog! (anders heb je een licht en een donker... niet echt een zicht). Dit doe ik meteen met de fluffy kwast.

De crease of arcadeboog is het deel dat, met de ogen open, net nog te zien is. De kleur zal net zichtbaar zijn als je je ogen volledig open hebt. Deze is vrij makkelijk aan te brengen omdat, als je een heel klein beetje druk uitoefent, je goed voelt hoe je borstel rond je oogbol beweegt. Na het aanbrengen ga ik met de borstel vaak heen en weer om te 'blenden'; hierdoor is er geen duidelijke kleur-overgang niet meer te zien en lijkt het op een nog diepere schaduw. (dit is al mooi te zien op mijn andere oog)


Nu bekom ik ongeveer het volgende:

6. Afwerking
Ten slotte gebruik ik nog mascara. 
Deze mascara brengt gemakkelijk aan, maar ik vind dat hij niet veel kleur afgeeft en niet lang goed bleef. Ik heb hem intussen weggegooid omdat hij vreemd begon te ruiken.


Dit is de uiteindelijke ooglook; mijn dagelijkse ooglook. Je ziet dat hij heel erg natuurlijk is en subtiel. Dit is eigenlijk ook ideaal voor de beginnende make-updraagsters! je kan er ook niet veel mee misdoen.

Groetjes,
We Check It Out!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten