zondag 12 augustus 2012

mini shoplog: vakantie

Hallo!
Er zijn al enkele weken geen berichtjes meer geweest; dit komt omdat ik nu net terug ben van een vrijwilligersvakantie in Polen. Hard werken dus. We zijn met het vliegtuig gegaan, en ik heb dus wat gescoord in de tax-free! (geen make-up, neen, ik ben nog bezig met project 10 pan). De plaats waar we waren was een afgelegen dorpje en we zijn maar éénmaal naar een stadje gegaan: niet veel geshopt, dus. Ik heb wel een prachtig leren tasje gekocht in dat dorpje, daar krijg je misschien ook een foto van te zien. Wil je weten wat ik gekocht heb in de duty free, en waarom? lees dan lekker verder!



Allereerst: het parfum 'Noa' van Cacharel. Ik heb al twee staaltjes ervan opgebruikt, en het blijft een heerlijke geur. Speciaal, maar toch niet overdreven... Ik wachtte dus tot ik op reis ging om deze te kopen. Ik heb 50ml gekocht omdat de 30ml er niet was, al had ik liever een klein flesje gehad. Dit kostte zo 'n €54 denk ik, maar ik doe met zulke parfums bijna een jaar (bij dagelijks gebruik), dus dat valt nog mee. Ik vind het flesje wel lelijk en onhandig (er is geen dopje op; hij heeft dus eens gespoten in mijn koffer. gelukkig was ik slim genoeg om hem in zijn kartonnen doosje te houden, waardoor dit nu in mijn kamer staat en al drie dagen lekker parfumgeur afgeeft), maar de geur is zo heerlijk.


Ik keek al heel erg lang uit naar een handcrème van L'Occitane. Deze voelen meestal zo goed en ruiken zo heerlijk... en toen ik er enkele in de luchthaven zag, kon ik niet anders dan hem mee te nemen. Deze was 29 Zloty (ongeveer 7 euro) voor 30 ml. Hij ruikt heerlijk naar pioen, hmm!

Toen ik deze tinnetjes met gekleurde lippenbalsem zag staan, kon ik het mij ook niet laten om ze mee te nemen. 23 Zloty kostte deze; ongeveer 5 euro voor 15 ml. Ik vind zulke tinnetjes zo charmant!

De lippenbalsem en handcrème had ik niet noodzakelijk nodig, maar ik vind het fijn om een productje te kopen op vakantie. Deze dingetjes ga ik zeer regelmatig gebruiken (als ik eerst een andere heb opgemaakt), en dan kan ik iedere keer weer terugdenken aan deze reis. Zo heb ik ook voor de reis allemaal nieuwe producten uitgekozen, zodat als ik deze hier thuis opgebruik, ik weer helemaal in Poolse sferen zit. Ook heb ik het niet zo voor souvenirs die maar gewoon op de kast rommelig staan te wezen, tenzij ze écht zeer mooi zijn en veel betekenen. Geef mij maar iets bruikbaars.

Zonnige Poolse groetjes,
We Check It Out!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten