zaterdag 18 augustus 2012

vakantiekaartjes schrijf je zo!

Hoi!

Lekker warm zonnig weer, iedereen is op vakantie in het ene of andere hete land (ja, zelfs ons Belgenlandje is lekker veel te heet vandaag) te bakken in de zon. Dat laten we het thuisfront natuurlijk graag weten! Maar kaartjes als 'Zonnige groetjes uit timboektoe' vind ik zelf maar flauwe kost.
Het krijgen van zo een kaartje geeft mij het gevoel 'ik moet je iets sturen uit sociale drang' en komt eigenlijk net omgekeerd over. Ook verjaardagskaartjes 'gelukkige verjaardag' vind ik niet zo je van het; hoeveel tijd neemt het nou om er enkele wensen of een leuk tekstje op te schrijven? Niet dat ik het echt verschrikkelijk vind om zulke kaartjes te krijgen, ik heb enkel eindeloos meer geniet van een volgepropt exemplaar. Op de foto hierboven zie je een verjaardagskaartje en een kaartje dat iemand op vakantie stuurde. Voel je de charme van een goed beschreven kaartje al van je scherm afspringen?

Zelf vind ik het heerlijk om een kaartje vol te proppen met al het leuks dat we al gedaan hebben op reis. Of grappige dingetjes, of meedelen hoe de groep is... Tenzij je natuurlijk alleen bent. Voor nieuwjaarskaartjes schrijf ik graag een hoop wensen op, idem voor verjaardagen. Ja, het is geen prachtige ik-zal-je-eens-wat-poëzie-geven-spreuk, vaak klinkt het wat stom als ik het lees, maar ik ben zeker dat de persoon die het kaartje krijgt er meer geniet van heeft.

Neem eens een cursusblok mee in plaats van kaartjes te kopen!

Waar is de pennen-charme gebleven? Ik schrijf zelf maar al te graag met een vulpen (een simpele balpen is ook goed, hoor) en toen ik in Polen zat, wou ik een kaartje schrijven naar mijn grootouders. Ik zal je zeggen, toen ik bezig was heb ik zo hard moeten inkorten wat ik wou zeggen... om uiteindelijk te ontdekken dat ik geen plekje meer over had om 'BELGIUM' te schrijven. Staat het nu schots en scheef naast het adres... maar hé, het is toegekomen. Toen ik naar mijn ouders schreef was ik wat slimmer; ik heb gewoon cursuspapier gebruikt. 3 vellen beschreven... De brief was uiteindelijk later dan ikzelf in België, maar mijn ouders hebben hem nog met genot gelezen en gaan hem waarschijnlijk bijhouden.

Het kan  natuurlijk zijn dat je dit allemaal 'bullshit' vindt en liever 'het is lekker eten en de zon schijnt. x' schrijft omdat je niet graag schrijft, maar dat moet je zelf maar weten. Ik wou gewoon even meedelen dat het anders kan.


Zonnige groetjes,
We Check It Out!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten