zaterdag 15 september 2012

Less is more

Hallo!
Tegenwoordig draag ik regelmatig maar 1 kleur oogschaduw. Gewoon, omdat het snel gedaan is, en nog best mooi ook! Ik ben weer aan het vakantiejobben, en maak me vaak snel op in de auto (neen, niet zelf achter het stuur). Dan is het ook gemakkelijker om een mono'tje in je tas te gooien en minder kans op foutjes als de auto een bocht maakt! Je kan veel soorten oogschaduw gebruiken voor een mooi effect. Lees verder voor wat tips!

Eigenlijk vind ik 1 kleur oogschaduw ook ontzettend mooi. Vooral als het zo een lichte is als op de foto hierboven; lekker subtiel, maar je krijgt er snel een heel frisse blik van. Speel het tricky en doe er een knalkleur op, die je enkel ziet als je je ogen neerslaat... oeh! Ik vind dat zelf  altijd wat mysterieus.

Vaak gebruik ik, als ik maar 1 kleur oogschaduw opdoe, ook een eyeliner. Maar je begrijpt; in de auto is er geen kans om een recht lijntje te trekken. Het maakt de look ook meteen wat zwaarder...

Op de foto zie je het trouwens niet, maar in deze oogschaduw zit best wel wat glitter. Doordat het maar 1 subtiele kleur is, vind ik wat glitter hier en daar perfect kunnen voor op het werk/school.


Op de foto draag ik de grijze kleur uit het quattro-palette van essence. Zulke mono-looks zijn ook goedkoop; je kan 1 kleurtje voor één euro al scoren in de einde-reeksbakjes van essence en catrice! Ik zou wel eerder voor een subtielere kleur kiezen dan die knalblauwe. Ik had hem even op de foto gezet om te laten zien hoe handig klein en mooi hij is. Je kan het ook wat duurder zoeken en bijvoorbeeld een kleur, waarvan je weet dat je hem vaker draagt, van een duurder merk kopen. De grijspaarse oogschaduw rechtsonder is van rituals, mét spiegeltje; pluspunt voor onderweg!

Kleuren die ik mooi en niet te fel vind om als mono te gebruiken:
-wit: ja, dit valt op, maar staat bijna iedereen heel erg mooi!
-oranje: een beetje tricky kleur, kan je denken, maar is eigenlijk heel mooi. Lees Maaike haar oudere blogpost 'zonnegoud op je ogen' maar eens, daar zie je meteen hoe prachtig het is! 
-bruin: Hierbij krijg je snel een 'ik-heb-geen-make-up-op-maar-heb-wel-prachtig-donkere-oogleden'gezicht. Een vriendin droeg dit, je zag écht niet dat het oogschaduw was, maar haar blauwe kijkers sprongen er wel wat éxtra uit.
-grijs: zoals ik zelf op de foto hierboven draag. De zachtere variant van wit
-lichtpaars: Sommige mensen hebben, net als ik, blauwpaars kleurende mini-adertjes door het ooglid. Hierdoor heeft het uit zichzelf al een paarse tint; deze oogschaduw ziet er dus nog vrij natuurlijk uit.

Kleuren die ik eerder zou afraden
-donkerblauw: Tenzij je een heel donkere huidskleur hebt. Dan kan dit gewoon prachtig zijn! Voor bleekscheetjes is het misschien eerder te donker. Ja, daar valt die mono van catrice van de foto onder; ik zou hem niet zo gebruiken als kleur op het ooglid.
-rood/donkeroranje: Als je deze kleur alleen aanbrengt, lijkt het snel of je een ontstoken oog hebt. Oeps!
-zwart: Dit ziet er snel heel hard uit, en het doet me meteen denken aan gothic-mensen of metal... Ook is het heel erg aanwezig.

Over het algemeen zou ik dus eerder voor lichte kleuren gaan. Lichtblauw zal ook mooi zijn!

Waar breng je het juist aan? 
Wel, vooral op het bewegend ooglid, maar ook tot in de arcadeboog. Ik weet niet waarom, maar het ziet er zoveel mooier uit als je het wat verder open veegt, en daar rustig laat overgaan in je eigen huid. Ik verzacht graag de randjes wat door er met de kwast enkele keren extra over te gaan.

Afwerking?
Mascara! en soms een heel dun lijntje. Wil je het heftig? zet er dan een vette wing bij! Maar dan zit je niet meer in de categorie 'less is more' natuurlijk... Ik vind het fijn om hierbij zelfs geen oogpotlood te gebruiken, en onder de ogen niets. Buiten dan wat concealer!

Stom hé, net nu ik een 88 palette gekocht heb, begin ik de charmes van een mono in te zien. Och ja, nu snap ik ook waarom ze oogschaduw apart verkopen! 

Groetjes,
We Check It Out!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten